Darlings

Saturday, October 1, 2011

Mana kesopanan & kesantunan anda?

Feh.Kalau cikgu BM aku baca tajuk post, agak agak dia nak mengaku tak aku pernah jadi student dia. Bahasa Melayu tunggang langgang. Bahasa Inggeris apa tah lagi kheeeeen.Feeling ahkak puaka sekali.

 Eh, bila bercerita pasal sopan santun, budi bahasa budaya kita. Aku jenis. Kau berbahasa dengan aku, aku pun berbahasa jugak. Kira Give & Take. 

Hari ni kita bercerita pasal kesantunan anda di jalan raya. 

Oh. Walaupun aku tak mampu nak pakai kereta lagi. Tapi aku tau perasaan ni, kau tengok beratur panjang panjang kat Tol tu, tiba tiba orang main masuk depan kau. 

Eh eh eh. Kerja senang pulak eh. Main short cut pulak dia. Senang cita macam ni, kalau kau jumpa orang yang senang mengalah. tak pe. Nasib kau baik. Tapi kalau jumpa orang yang pantang kena cabar? orang yang "pemarah" macam aku. Agak agak apa nasib kau?

Nak nak pulak yang tak ada kesantunan ni, PEREMPUAN pulak tu. Seriously. Aku frust sangat semalam. Lagak macam samseng aje perempuan tu main masuk aja. Baik punya dia cilok masuk. Sedang kan orang lain beratur sikit punya panjang. dia ambik jalan pintas. What The Ikan betol lah!

Aku kan suka membebel. So, aku  membebel je la. Mr Razman yang tadah telinga. Aku rasa dia pun geram tahap max agak nya. Lepas tol, kita kasi pengajaran sikit dekat perempuan yang tak ada kesantunan ni. Kata nak cepat sangat tadi kan. Tapi kenapa tak nak pecut laju laju pulak lepas tol.

Dah lepas tol, kita main kejar kejar nak? haha.  Tahu pun cuak kan cik kak. Lain kali, buat lah lagi, Sekali kau main cilok cilok tu kereta samseng. apa kau nak buat. Lagi naya. Lain kali. Pikir pat ratus kali sebelum buat something. Peace! No War!

Tata Titi Tutu


7 comments:

Mizz ErMa said...

ade jgk sesetengah org yg xpk sal org laen..teruk kan..

nub said...

wahwah. racer la tu..

hahaha

Wawa.Wafiyyah said...

ni kakyong dgn abgyong ke ni?...hehe

nanie said...

nani pun macam sis..memang takda kesantunan bila drive..lau ada org cilok,memang mulut ni tak benti membebel..haha

Lee-Yan-Naa said...

tak patut kan camtu..saya pon menyirap je kalo orang buat camtu,dekat traffic lagiht pon sama..apala salahnye beratur macam orang lain jugak..sigh :D

kaizen said...

fire jer org cmtu

LadyBird said...

selalu je kene mcm tu.. tp ape nak buat.. mrh dlm hati je lah.. huhuhu

 
© 2010; Lyaa Suriany | Designed by: yanasensei | Powered by Blogger