Darlings

Saturday, October 15, 2011

All bout KUANTAN

Sedar tak sedar , sudeh 2 tahun lebih tinggal kan bumi kuantan. Tempat mula kenal pahit jerih hidup jauh dengan family. Banyak memori, kenangan pasal kuantan. Semua aku simpan baik dalam kepala otak. Kalau hidup ni ada second chance untuk reverse, aku mintak reverse ke zaman happening kat kuantan.

Orang cakap. Life must GO ON. Tapi sesekali nak teringat bali kenangan. Why not kan.

Tiba tiba teringat, first day daftar kan diri kat kolej. Tiba tiba teringat masa daftar masuk Hostel, shahputra village. Tiba tiba teringat pengalaman attend first class as a diploma student. Tibatiba teringat pengalaman pertama tengok wayang kat Kuantan. Semua tersisip rapi.

Bila aku cakap, aku prefer dok kuantan dari KL or Shah alam, Kawan kawan pelik. apa yang kau cari dengan bandar kuantan tu, balik balik benda yang sama. Megamall, eastcost mall, kuantan parade, komplex teruntum, esplanade, benteng, teluk cempedak. Tak berkembang. 

ah. tu bagi kaurang. Bagi aku. Aman aje dok kuantan tu. Tak semak kepala. Sesak napas kalau dok KL or Shah alam. Aku lost. 

Last thursday hari tu , fy & bf kesayangan p kuantan. oke. Aku jealous. seriously nak menitik air mata tengok gambar. sebab rindu nak jejak kan kaki. dan lagi bertambah best kalau Kak su ada sekali..hish. mau nya tak nak balik shah alam agak nya.

All Picha credit to Safieya a.k.a Fy
Seronok ko bergambar sakan kat TC kan fy
Shahputra dah di naik taraf jadi Kolej Uni. Bagus bagus
Kalau p kuantan, Rugi lepas kan peluang tak makan nasi kukus. Nasi kukus terbaik yang pernah aku makan. kedai nya kt tepi SHAHPUTRA. nama kedai aku lupeeee. hik
*Jealous*
Dan tak lupa, rindu sangat sangat dengan warga shahputra. Kak Eta, Kak Su, En fazil, En ja.hurmmm . Apa khabar agak nya diorang? Miss uolls.










11 comments:

Bungasunti-Maternityandnursing said...

jupa dia kt ecm! haha tnampak.

piko said...

orang luar yg pernah duduk kuantan je taw keindahan kuantan.. peace n tak sesak.. ada pantai tu seronok..;))

gigiAriEma said...

tak kenal maka tak cinta.. :)

Wardah alisya said...

memang seronok duduk kuantan...kalau stress boleh pergi pantai..

Akim Iqbal said...

Woo orang kuantan.. :)

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

dulu ms kecik2 duk kat jeraantut, time weekend slalu pergi kuantan, kl, kl, kuantan;)

Tiara Fazlin said...

omg i dah homesick gila3 da baca entry u ni....nyesal pulak pegi baca..at least u boleh pegi kuantan bila2 free i ni kat ireland terseksa nak mati..tiket flight dahla mahal, jauh gila pulak tu 16 jam naik kpal terbang....sobs...T__T

si ngokngek said...

woo~~kuantan
jelous ah tgk pantai tue...herghh~~

ayam tue nampak macam memang memang tak sedpa...arrr

* f i f y said...

alolololo.... darling... tamola jealous.. that time i celbrate bufday farid skali.. nov kte pegi okeng?? love u!

Aisha Zaid said...

yeah...!!!kuantan memang terbaek...saya bangga menjadi orang kuantan...huhuhu...saya lebih rela kalo orang kate kolot sebab xmau berhijrah ke kl...i prefer kuantan even more...huhuhu

Unknown said...

menrik tgk nsi kukus 2 hehe..
emm klu fatin kan..fatin prefer dok jitra ni dri kl HEHE
sebab kl mmg lemas...xpenhnya x buzy..
dok jitra ni rasa aman walaupun xberapa berkembang..mmg kadg2 bosan tapi lebh aman kat sini :)