Darlings

Tuesday, June 12, 2012

Review session: Baju & Veil

 Review baju E day pulak .

Okeh, ni nak tunjuk detailing baju.  Aku memang suka sangat dengan sulaman sulaman yang hado kat baju ni. Tapi aku ni terlebih rajin, bila terlebih rajin, aku terbeli pearl dan manik sekalian masa beli barang hantaran. So apo laei. bermula la episode menjahit manik manik ni. 

Aku kerah sepupu aku sekali jahit sebab aku tak do bakat menjahit. So harus lah aku heret orang lain sekali. Selepas dua jam, Berjaya jugak jahit.

Ceghito cari baju ni pun boleh tahan sakit kepala. Mana nak cari baju. Sebab aku tak mau sewa baju pengantin okeh. Hover. Ikut kan sakit kepala hari tu, aku nak pakai aje dress yang hado. Time aku dah give nak cari baju ni, tiba tiba ada satu update keluar kat home facebook. Omaigodness!. 

Terus jatuh hati. View semua gambar dalam album. Finally. aku pilih kaler purple yang tak berapa nak purple, ke arah pink pun hade.

Meh kita tengok antara collection cik asniey ni. Kaurang jangan risau, kat bawah nanti aku letak link okeh. Mana tau boleh buat koleksi baju raya tahun ni kan.


I love this. Tapi ambik ler size yang besar sikit nanti kan. mesti cun punyaaaaaaa.

Tapi kalau kaurang perasan, baju aku pendek sikit kan. Sebab aku dah alter. hohohoho. diam diam heh. umi aku tak tau aku alter baju tersebut.
 Kalau dia tau baju tersebut sebenar labuh paras lutut. mau nya kena tarik telinga laju laju. Aku p alter senyap senyap baru show off kat umi.Reason alter? sebab bila baju tu labuh sangat, tak nampak kain yang kembang payung okeh..
kikikikikiki . okeh. nak shopping? klik link bawah ni

Veil pulak? Of cos dari Radiusite. Tengok pun dah tau kan. Veil ni aku tak sempat nak DIY bagai. Beli yang dah siap je. Nak beli online pun malas. So direct ke Butik Radiusite kat shah alam tu terus. Memang nekad kan hati.

Jatuh cinta dengan shawl a.k.a veil radiusite ni. High quality punya chiffon. sayang je rasa nak pakai lepas ni. Simpan dalam luggage diam diam

Ceghita Veil lagi. Aku punya confident lah beli veil ni, tak bawak baju pulak tu nak match kan sekali. Balik rumah bila nak match kan. color agak lari sikit. Tapi aku ni agak sempoi. aku gasak aje.

 Lepas tu bersusah payah pulak nak cari shawl kale gold nak match kan dengan sulam sulam tersebut. Memangs susah okeh. Senang cite, aku punggah semua shawl yang hade, tengok kale kuning. Terus je testing depan cermin, mix & match dalam masa 10 minit. Settle. Anak tudung tu pulak dah lama beli dengan Sis Iera ziera ni.

Okeh la. Dah panjang lebar pulak aku membebel. nak kena stop sebab kojeeeee banyaaaak. bye bye

Thanks for reading.

7 comments:

intanurulfateha said...

org cantik pakai ape pong cantik <3

Syira Lokman said...

hye hye awakkk ! dtg sini lg,hehee...

hazanis said...

memang cantik la baju2 tu...=)

yg kak lya pakai tu memang sesuai sgt, cantik...^^

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

lya sayang, kamu sepesen je dengan kita. kita tunang pun pakai jubah je, simple sangat. hantaran sume takde, cincin je. hehe



btw, tahniah sayang. bila agaknya? jangan tunggu lama tau. tak sabar nak tengok kamu jadi pengantin,, =)

Cik Suheela said...

cantik3..boleh lah i beli baju tunang disitu jugeee...heeeheee

HanisLazimAndTheShaklee said...

eh mcm ketinggalan kt sini..
lama x dtg jenguk belog ni

tahniahhhh :)) xtelambat lg kan ^_^

:: Riri-Fatieha ::~ said...

nak cri baju tunang juga kt situ juga tapi tak de color yg kta nak. Sedihnye :(