Darlings

Wednesday, September 21, 2011

Susu? Eeeeew!

Satu ketika dulu, aku adalah antara manusia yang kalau kau sebut susu ajeeee, terus menggelupur, itu baru sebut, belom lagi bau, & rasa. Gila hover kan minah ni.

Sejak dari sekolah, asyik dok nengok kawan kaawan dok minum menda alah ni. alahaii, aku pun dok rasa jugak nak p try. hade lah sekali dua, aku p try. haiyooooooo.Gua muntah der !

Dah besar ni, dapat partner yang suka minum susu. mula mula memang rasa, ades tak voleh velah langsung lah. Tapi kuasa Tuhan weh. itewwww la kawwww, kalau tak sukew benda, jangan lah hover sangat sangat kan. Hasil motivasi kawan aku. aku un cuba lerrr lagi. tapi kawan aku suggest kan try minum susu HL. 

Sekali try, tak berapa suka lah, second try tu baru boleh teguk laju laju sikit. Berkali kali try terus jadi favourite nyah. hambik kau, Dulu beria benor tak suka susu. Sekarang ni, jadi benda yang wajib ada pulak dalam fridge tu.

Tapi kalau kau bagi aku susu dutch lady yang full cream tu, mintak mahap lah. kureng sikit. aku minum aje, tapi tak bernapsu macam aku minum susu HL tu la. nak nak lak kau bagi yang full cream tu. haiyaaaaaaaaaaaaaa. lagi lemak berkrim lah badan aku. bertambah tambah tong deram. kau tau.



Aku suka minum hl ni sebab salah satu nya badan aku memang kurang kalsium sangat sangat. then, kadang kadang aku ada masalah susah nak tidur, so, bila rasa susoh bebenor nak tidur, p la minum segelas. insyaAllah rasa mengantuk lepas tu.





Amacam? ada siapa siapa yang tak minum susu berani p try sekarang. Come on lah. Anggap satu cabaran. okeh?

9 comments:

Rin Saharina said...

sma la.dlu xsuka susu,now,dah jadi fav.hehe.tp rin prefer dutchlady tu.nyummmy :)

hakamah hamyadi said...

kita minum susu nespray fortified....bancuh sendiri..suka minum susu panas2....betul 2...minum susu untuk kalsium

Tulus Sweet said...

tulus beli susu dalam plastik untuk diminum waktu tidur..sssshhhh~

nuranne said...

saya sampai lah ke saat ni masih xboleh minum susu. My throat just cant accept it.

My cousin said, di umur2 macam ni (in my case 20an), minum susu sebenarnya tidak membekalkan kalsium sgt, malahan mula menghakis tulang. Cuba refer dengan pelajar perubatan. They'll give you more info.

Or you can google excessive milk (or dairy products) caused osteoporosis.

kazmyra afkar said...

mira boleh minum susu, tapi kene ada perasa mcm coklat ke strawberry ke, susu asli, tak boleh.. yerkkkkkkkk...

arituarini said...

xsuka susu mcm ni..tawar..yg de berperisa ok lah..

Unknown said...

ele..susu ni mmg la sedap...rasa vanilla..akak susu cekelat ngan stroberi yang xle masuk...terbalik dari orang plak..

azrini azmi said...

eewww..susu xbest.:(..tapi susu yg ade perise,boleh tahan.huuuuu

Emancipated Pt Ltd. said...

susu ibu? haha