Darlings

Tuesday, September 6, 2011

Suami To be ?


Entry ni dah lama ada dalam kepala hotak aku. Cuma malas nak menaip ajek, Apa pasal dengan suami to be? aku cuma nak share apa pendapat aku.

Walaupun aku muda remaja lag. eceh. remaja lah sangat kan. 

Semua orang tau, alam rumahtangga ni agak complicated kan. Kalau tak hado keserasian, camano eh nak hidup. suami isteri kena complete each other, kan kan kan. Bab ni lah aku paling risau. Sebab aku takut, bila dah ada married life pun, aku still tak berubah dari perangai kebudak budakan aku. Itu masalah aku, nanti aku pikir sendiri lah. Yang aku risau sekarang, masalah "suami to be".

Lelaki banyak kategori.

kita outspoken saja hari ni okeh.

Husband & wife sama sama kerja. sama sama penat. Tapi si suami menyerah kan 100% percent kerja rumah pada si isteri, walaupun benda paling simple kat rumah tu kau tak boleh nak tolong? Senang cita ambik contoh, kalau makan, apa salah nya tolong basuh siap siap pinggan afta kau makan tadi, satu je kot, tak do patah tangan tu rasa nya. Tak salah kau ringan kan beban si isteri. Lain lah cita kalau si isteri tak kerja, so , kau boleh harap kan dia buat semua kerja kat rumah. Toleransi lah orang cakap.

hah. simple je kan. Tak mintak lebih pun, mintak tolenrasi ajek, Kalau pikir yang kau penat kerja. pikir lah jugak isteri pun penat jugak, so, apa kata share lah rasa penat tu, lagi indah kan. so tak de lah isteri tu moody ajek sebab kena tanggung semua benda.


Babai!

6 comments:

Hazirah Hamid said...

setuju! suami isteri kena ada tolak ansur kalau isteri nak kena buat semua masak ah kan :)

Syafiq Rosli said...

hehe untg la nk kawen dah..;p

. said...

yeah toleransi itu amat penting tok kebahgiaan rumah tangge..(eceyh cakap macam da kawen jeh)

Nuruashia said...

awwww..sedak doh dio nk nikoh hek9!~

fae jamal said...

setujuu! ringankan beban is3..:D

Unknown said...

kalau bole..semua orang nak macam tu dik..nak2 perempuan educated zaman sekarang ni...tapi yang pastinya...cemana tinggi pun kita, setiap layanan pada suami yang disukai oleh suami tersebut akan mendatangkan pahala...mmg sekarang rasa macam watdehal kan..tapi nanti bila dah kawen nanti..benda2 tu akan datang naturally...jangan risau..akak dulu pikir yang lebih teruk dr lyaa...