Darlings

Thursday, November 4, 2010

25 confessions by Lyaa Suriany

Salam,
hai hai, aman damai betol petang macam ni kan. lepas tu layan pulak lagu Rihanna..rasa macam final exam dah habis punya.. asyik berangan exam dah habis, tiba-tiba tersentak.."Baek punya kau merelaxkan diri yea Lyaa..
Lupa eh ada 2 paper lagi" ermm izin kan saya release kan tension sikit. hectic punya semester. saya rajin update petang macam ni sebab tadi terjah belog ee, tengok dia nya 28 confessions punya entry..oh nama saya ter tag sekali. disebab kan nama saya berada di atas sekali, maka dengan rajin nya saya hupdate..meh kita tengok saya boleh buat berapa confessions.
"Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, facts, habits, or goals about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person that tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you."
"tag by eesyaheera"
1. Sebab ee start dengan nama penoh dia. saya pun gedik jugak nak letak nama penoh. hurmm new follower tak tau kan real name saya. NORLY SURIANY BT AB RAHIM. kawan-kawan asyik tanya saya, kenapa nama saya eja macam tu, eh, mana la saya tau. lagi berkesan kalau anda tanya umi & papa saya.. Mesti diorang tau, sepanjang saya hidup ni tak pernah pulak saya terpikir kenapa umi saya nak ejaan macam tu. bagi saya sendiri, saya rasa unik jek. tapi yang saya lemah nya, WAJIB akan ada orang salah eja nama saya. tak kira la cekgu cekgi zaman tadika, sekolah ren+men, college, dan sampai la UiTM sekarang. Terima dengan redha sajek laa. mungkin bagi dorang nama saya susah sangat nak eja kot.~PASRAH~
2. Saya tak suka sangat color putih, cream ke atau senang cite color2 yang lembut, siapa-siapa yang sangat alert, anda pernah tengok saya tempek gambar pakai tudung kale putih, or baju kale putih..oh my, saya tak tau la kenapa. tapi saya rasa sangat buruk, saya tak confident. padahal kawan-kawan cakap saya jenis yang confident nak pakai apa yang saya suka. bila saya pakai baju putih, saya rasa sangat sangat sangat gemok! bila saya pakai tudung putih or cream saya rasa kulit saya sangat sangat sangat gelap..uwaaa tak suka! putih or cream is not my style la senang cerita. anda bagi color laen. saya memang boleh pakai. nak suruh pakai color kuning diraja yang empat batu orang dah perasan saya boleh je pakai, tapi kalau cabar pakai color yang saya tak suka..harap maaf. Laen tahun saya cuba yek.
3. Saya budak manja. bukan manja dari segi nak orang ikut kemahuan sajek, saya jenis yang cepat tersentuh. contoh yang terlatest, bila saya tengok sorang peragut ni kena belasah ramai-ramai dengan orang kg, saya tersentak, pastu tiba-tiba nangis, walaweh, choooy kat diri sendiri, pehal nak nangis, dia dah buat salah kan. waima saya sendiri pun ada pengalaman pernah kena ragut. Tapi hati saya yang terlebih lembut sangat-sangat cakap, siapa kita nak hukum dia..layak ke kita nak bunuh dia. biar la undang-undang yang tentu kan. itu baru tengok video peragut kena belasah. kalau orang tanya benda-benda yang boleh buat saya sedih, bergenang air mata. kawan saya cakap saya ni oversensitif sangat. hey, pelis tau. betol kan statement anda. saya pun tak nak laaaaa..ingat saya suka ke bila ada orang label kan cengeng! tak suka tau. saya memang kena berubah!!
3. Saya seorang yang sangat hot temper! manusia-manusia yang kenal dan memahami saya, memang sangat jelek lah dengan perangai saya yang ni, of cos siapa yang paham sangat dengan perangai temper saya ni, Mak bapak wa la, pas tu yang selalu kena dengan saya tak lain tak bukan Mr Razman, oh anda memang banyak bersabar kan dengan temper saya.
4. Saya kureng suka sikit dengan perangai saya yang ni, saya cepat maafkan orang. so orang senang nak pijak kepala saya, memang betol saya hot temper, tapi temper saya tu tau tahan berapa lama? kadang-kadang tak sampai sejam pun saya marah orang.hishhhhh. macam main-main jek marah. so bila orang mintak maaf saya laju jek maafkan..eiiii tidak suka. memang la orang cakap sedang kan nabi pun maafkan umat nya. Tapi apa yang saya perasan, bila saya selalu cepat maafkan orang, orang pun selalu kena kan saya, pijak kepala saya sebab dorang rasa lepas mintak maaf saya akan terima sajek, oh sila kan sila kan. jangan terkejut satu hari nanti saya jadi manusia berhati batu.
5. Gila shopping! rasa nya ramai yang dah tau sesangat sesangat kan. habis duit memang sangat syiok kan. banyak kali dah pikir pasal nak let go jek..preloved. tapi rasa nya tak de orang nak beli. so simpan saje la..hehe
6. Saya tak handal masak! saya boleh masak. tapi simple-simple je la, oh kenapa kena masak, makan kedai jek la..haha .
7. Saya suka di ambil gambar! ayat tak nak belit-belit pulak kan. suka suka suka bergambar. kalau boleh, setiap detik dalam hidup saya nak rakam tapi tu impossible la kan. sat lagi orang cakap BUDAK NI MEMANG GILA, oh tak ke naya jek free2 dapat gila.
8. yang ni ramai yang tak tau kan. Saya suka makan tempe..huahuahua. saya pun macam tak percaya. sebab dulu saya tak suka sangat tempe..sekarang ni, makan hari-hari pun saya tak kesah, tapi dengan saya saya sendiri yang masak. tak suka tempe yang kat kedai tu. tak sedap, tak kena dengan taste langsung..
9. Saya tak suka pakai flat shoes, Sebab saya pendek, Sekian.
10. Yang ni sama dengan ee, seriously weh saya suka sangat sangat sangat sangat sangat sangat tengok perempuan chantik, gojes, cun melecun. erkk tapi saya suka tengok yang bertudung la. memang saya pandang la. tapi straight lagi hokeh. bukan takat yang cantik tau.. yang cantik tapi stylo mylo, yang pandai dress up. ah memang i adore habis la. pandang pat belas kali pun tak jemu.
11. Sekali saya sayang orang, saya bila-bila, sekalipun dah jadi sejarah. saya tetap sayang. walaupun anda buat taik yea. tapi saya dengan bodoh nya tetap sayang. memang tak paham dengan diri sendiri.
12. Saya banyak jadi silent reader pada belog-belog anda sekalian..hehe. jangan la ingat saya tak terjah. cuma saya lagi suka jadi silent reader. saya komen dalam hati sajek. kalau belog anda tersenarai kat belog list kat tepi ni, memang wajib saya baca kalau ada update. so rajin-rajin kan la tinggal link.
13. Saya suka KUCING...jumpa kucing kat mana-mana pun kalau boleh nak pelok, erkk kena make sure tak de kurap la . tapi takut ada orang marah..haha anda teka siapa yang akan marah kalau anda bijak.. dulu saya ada kucing yang sangat gebus, putih melepak, saya panggil whitey. tapi whitey merajuk agak nya dengan saya, sebab saya lama tak balik kampung. so whitey bawak diri..sob sob sob, sampai sekarang menangis sebab whitey merajuk..
14. Dulu saya seorang yang sangat selekeh. sekarang ni tak suka jadi selekeh. kalau tak caya tanya kawan diploma saya dulu macam mana.. saya pakai selipar jepun sajek.
15. suka tengok wayang . tapi sekarang ni dah dekat 2 bulan tak tengok wayang. sebab tak de orang sudi ajak saya tengok wayang. sigh!
16. Saya suka dok puncak alam..hahaha tipu ke betol ni, ada la suka sikit-sikit even orang cakap puncak alam ada ape..hutan kiri kanan. hurmmm..itu pandangan orang. saya tak kisah. as long as saya ada dia kat sini.
17. Saya suka membebel, tanya roomate saya la. hades memang susah nak terima kenyataan. ni semua mewarisi bakat semula jadi umi la ni..eiiiiii sadis2.
18. Kalau saya sentap, marah, geram, jealous, orang boleh tengok dengan jelas kat muka saya ni haaa. tak reti nak sorok kan perasaan sendiri..
19. Hidup saya banyak di habis kan dengan menghadap laptop. kalau tak menghadap laptop, hang out. tak banyak aktiviti . sebab saya dasar pemalas.
20. Masa umur saya 16-17 tahun, saya sangat chubby! hehehehe tembam tembam..bulat jek muka. dah masuk diploma susut lorsikit. tak banyak, sikit jek. 10 kg jek.
21. Gila handbag, shawl, baju, wedges, high heels, accesories, make up, fesbuking
22. Saya jenis yang tak suka berterus terang bila saya terasa, banyak guna kiasan atau pun nak lagi senang, saya diam dan muka saya masam kalah cukagetah.
23. Saya jenis yang tak suka senyum. so kalau anda kenal saya..senyum la..biasanya kalau saya anda, saya yang akan senyum dulu..
24. Saya suka berkawan dengan ramaaaaaaaaaaai orang, sebab tu kat facebook saya approve jek, janji jangan macam-macam dengan saya hokeh, tapi yang tak tahan tu, lepas approve diam jek, so,apa agak nya tujuan dorang add ek? stalker?
25. hoh jenuh saya nak habis kan sampai 25 ni
, Lastly, Saya suka sangat dengan dunia blogging ni, walaupun saya jarang hudpate, tapi saya akan bukak belog saya hari-hari, pas tu p skodeng belog-belog feveret saya..
saya nak tag Sis zira red, indah mulya, dan anda yang tengah baca belog ni haaa...sila-sila..tiada paksaan pun

6 comments:

me n him said...

kool. !
hee.
dear, nk tny. mcm mn tag org dlm blog?> tuan yang ditag ti akan tau ke x ? huhu..

HAZIRAH ABDUL RAHMAN said...

alahai cayangku, best gak wat tag ni
t ada masa kt buat k,,

25 confessions ye,,
agak susah tuh,, hehe,,


take care dEar,, =)

izwan7 said...

norly suriani.. how come lyaa?

izwan7 said...

ya ampuun.. sori2.. norly suriany bt ab rahim.. ;)

eesyaheera said...

yeayy, thanks lyaa. sekarang da tahu 25 things pasal lyaa :)

Zuraini said...

hee.. I love cats too!
dyeorg memg cute kn kn?? :D