Darlings

Friday, February 18, 2011

Review session 9: BB Cream

Salam, mari terjah review session lagi. Dah masuk session ke 9 dah pun, tak tau la kaurang follow ke tak kan. Hurmm oke,
Hari ni aku review pasal bb cream yang aku dah guna. So far aku dah guna maybelline & elianto. Dua dua best bagi aku. seriously la ni. Mana ada aku tipu. Tapi a bit different lah,
Maybelline? aku suka yang ni lagi sebab texture bb cream maybelline lagi smooth rather than elianto, then lagi murah dari elianto kan. hehe. ini memang pendapat ikhlas aku. Mula mula aku malas nak tukar gakkan. Sebab bb cream elianto dalam RM 40 something macam tu. tapi besar tau, dia pekat sikit kalo compare dengan maybelline.
Tapi bila aku tanya opinion orang, diorang cakap best, so aku try la. best jugak. kat bawah nanti aku tempek muka pakai bb cream ni okeh, ala kalau kaurang kawan facebook aku, hari hari kauorang boleh spot muka aku . mana nak tau aku pakai bb cream?
kalau gambar tahun ni tu, tu semua aku pakai bb cream la, aku tak tinggal lagi bb cream ni, apa yang aku suka sal bb cream ni? aku rasa make up long lasting sikit, then bila bb cream tu da blend dengan bedak, dia jadi cam glowing la sikit, sikit jek, kalau nak lebih effect glowing, p cari face mist la weh, baru glowing ala ala artis korea gitu.
haaaa, kalau yang teragak agak nak try bb cream tu, kaurang boleh try maybelline & elianto, tak nyesal punya. oke, kalau ada nak tanya ape-ape, kaurang leave comment jek, nanti aku jawab.
Time ni pakai bb cream elianto

13 comments:

saeko_nakamura said...

huuu..best2 bb maybelline..kite pon gne yg tu..memg blend la bla mke up..jd smooth je..=)

Anonymous said...

saya ada 2 2 bb cream atas tu....tp yg maybelline tu jrg pakai..

eesyaheera said...

ee tak tahu BB cream tu utk ape?

ardinihumaira said...

dni guna bb cream skin79 ;)

Lyaa Suriany said...

ee,

function die?
lebih krg mcm foundation jugak ee
cover eyebag,
tone klt yg tak sekata
then buat make up jd blend sket bila campur ngn peluh
haha

MaiZATuL ASniDA said...

berminyak x kalau guna b.b cream tu ea~

Lyaa Suriany said...

so far lya guna tak oily pun

AZ.WA said...

dearie. im using bb cream too! etude house bb cream. you should try. they have smaller tube now. skin79 pun cam best :)

Einaz Shah Rizal Thomas said...

patut la cantik heee ;)

erra syahira said...

nk try maybelline la plop..haha..

farah dyana said...

fara pakai bb cream silky girl sahjew.hehe.tp ok what.make up smooth gak.tp kalau nak jejalan pakai foundation stage,best taw.mmg licin abes muke,sting,make up long lasting jugak.hehe

MaiZATuL ASniDA said...

orait. xoily ley la try. ma seh~ :)

mimiey said...

please jawab kak... 1. bb cream ada skin tone shade macam foundation ke? atau ia naturally menyamaratkan kulit? 2. bb cream bagus untuk penggunaan harian ke? atau ia akan merosakkan kulit macam foundation?