Darlings

Saturday, October 9, 2010

Review: eyeliner

Salam, happy saturday to all,
semalam & hari ni saya start selesema, batuk-batuk. sekarang emang nya demam punya season agak nya la kan, mencik tau, suara pun da transform jadi sengau-sengau kambing. tak sexy langsung. Tapi orang cakap sakit tu kan dugaan dari Allah,
So, JANGAN MENGELUH!
Walaupun tengah selesema ni, saya nak jugak buat review pasal eyeliner yang saya guna semenjak 3 tahun yang lepas. macam-macam brand, yang affordable la, student lagi maaaa, kalau dah kaya boleh ngendeng-ngendeng mary kay pulak, first brand yang saya guna SILKY GIRL, hoh yang ni memang hitam pekat ai cakap u, agak lama saya guna brand ni, bertahun la jugak. tapi lama-lama baru saya perasan, bila nak apply brand silky girl ni, agak tak smooth sikit ye tuan-tuan dan puan. tapi ai like kepekatan color SILKY GIRL ni, kalau anda expert dah guna brand ni, tak jadi hal la, tak smooth sikit jek. lepas tu, saya tukar AVON pulak, yang ni sangat smooth wooooooooooo, tak bagi masalah la kat saya. ai like 100x, tapi guna brand AVON ni sekali jek, tak tau nape, may be sebab saya tak jumpa AVON punya outlet kot kat sini, kalau p watson, guardin dan kedai yang sewaktu dengan nya, mana la ada jual barang AVON kan, So, saya beralih cinta pada MAYBELLINE pulak, yang MAYBELLINE ni pun ai kureeng gemar sikit uools, lebih kurang silky girl je jugak, tapi sempat la pakai berapa batang MAYBELLINE nya eyeliner. saya dah lama nak try eyeliner yang kat bawah ni, gel eyeliner. tapi cam menarik kan..mahal sikit, tu yang asal nak beli jek cancel manjang. ye la duit orang, kalau duit sendiri tak pe weh nak beli yang mahal sekali pun Bila saya tak puas hati confirm la saya tukar brand lagi kan, saya try brand SECRET pulak..wah wah wah, ai sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sangat sangat sangat sangat, hah berapa kali sangat dah tu, nak cakap suka sangat kan, tapi kan, susah jugak nak jumpa brand ni, asal pi cari jek, dah habis, asal cari jek sold out! menci tau! pas tu ambik inisiatif lain, try ELIANTO pulak, orang cakap best. ai cakap u kan, color dia memang superb la, pekat habis, tapi kannnnnnnnnn cepat patah laaaa. menci lagi, lembut sangat kot. time raya hari tu pakai ELIANTO, bersememeh habis la mata ai, sebab tak berapa reti control. lembut sesangat. haiyaaaaaa, dah patah hati dengan ELIANTO,
ai pilih REVLON pulak, level of satisfaction? i bagi 5 bintang, best pakai brand ni sama macam SECRET punya eyeliner. tapi macam biasa la, brand yang best guna, mesti cepat sold out punya , sape cakap saya tak pernah try liquid eyeliner, penah jek, tapi saya tak berapa gemar. kadang-kadang jek saya pakai..
then sekarang ni about 2 weeks jugak la saya pakai eye shadow kale hitam..hoho jangan tak tau , saya reti pakai eyeshadow jadi macam eyeliner. so orang tak perasan langsung yang saya pakai eyeshadow. cukup-cukup la 2 minggu guna eye shadow, saya tetap nak eyeliner, buat-buat la muka kesian kat pak cik tu, tolong belanja pelisssss.
so, hari khamis p giant jap cari eyeliner, brand lain semua sold out, hish korang borong ke hape, dah tak de brand lain, tinggal IN2IT jek, so ambik je la, orang cakap brand ni ok jugakkaaaaan. tapi kan..uwaaaaaaaaaaaaaaaa nak nangis manyak-manyak, sepanjang saya guna eyeliner, brand ni paling teruk!!!!!ishk ishkk .
nak cakap kat Mr Razman nak eyeliner laen tak berani, so back to eye shadow je laa..tension tau, color IN2IT ni memang tak superb langsung tau, may be saya ambik yang very black kalau nak guna brand ni, nak pi bawak dirik sebab salah ambik brand....
time ni saya pakai brnd elianto, comot ! korang suka brand apa? meh share meh...

27 comments:

KizZ said...

Wah...byknya tuka2 eyeliner...

ardinihumaira said...

dni paling suka avon punya. yang simply pretty mini eyeliner. lagi best daripada glimmerstick eyeliner t. superb! :D

Indah Mulya said...

bny tol sis men try eye liner..huhu
lin ske pkai liquid,pensil ni jarang gne..guna follow me yg mom pnye je..tp kurang pekat lah..
tp sjak dok kt nz ni,ade satu brand besh la jugak utk pensil..brand autralis..ta tawla kt watson ade jual ke x sbb xingt.tp besh lah..mmg tahan lama sis..kale sgt la pekat =]

eesyaheera said...

ee pakai maybelline gel eyeliner. black kaler pekat cantik, brown pun cantik. tapi i tak suka sebab kena salu rendam berus dia. asyik jadi keras je

~ As ~ said...

yes dear gel eyeliner tu mmg superb, invest skt utk gel eyeliner, lagipun blh pakai lama setahun dua...

ILA HonEyBuNNy said...

banyakknya eyeliner lyaa..heeh..ila guna Avon, maybelline n kalau g datink matink pkai stylish auto eyeliner...brg dr korea...cantk jugak...like it...hehhe

vanilla said...

maybelline tu xbest sgt kan..kite pakai jd sememeh jek.heee...yg avon glimmerstick mmg best. elianto pon ;) tp lya xsuke eh elianto..hehe

Mama AF said...

sya suke pkai yg elianto tu.mmg fav. tk comot.senang nk pkai.

Anonymous said...

syg! sme la...pegi giant aritu brand in2it yg tinggal, i crk brand maybeline or sliky girl..semua habis... xbest langsung in2it tu...xpekat...xsuke... last2 i tensen beli revlon color stay yg ala2 marker pen tu...best yunk but then i jenis xbape reti nk gune liquid... so kne la tenyeh betul2 kat mate..but kalo lambt p opis..terpaksa gak pakai in2it tu...tp dlm kalo jenis pensel i prefer elianto... tp prob is cepat patah mcm u said :)

eLLa said...

suke RIMMEL nyer liquic eyeliner..kalo pencil loreal..

Lyaa Suriany said...

kecik

aah kck
mmg banyak
tak puas ht jek tukar
tp yg murah2 je

Lyaa Suriany said...

dini,

thanks for info
lps ni lya boleh try,
sbb tak familiar sgt ngn avon punya product

Lyaa Suriany said...

Lin

meh beli kat sis satu
hehe
amacam?

Lyaa Suriany said...

ee,

uwaaa
da lama nak yg gel tu
tunggu je la kaya sikit..
hehe

Lyaa Suriany said...

as,

ooo
tahan lama ek..
bagus2 akn try ...
nak beliiiiiiii yang gel tu..

Lyaa Suriany said...

ila,

wah
kalo dating laen pulak ek
heehe
good
mesti nak cantik depan kanda kan..

Lyaa Suriany said...

vanilla,

bukan tak suke sgt

just sbb sng sgt patah
kale die lya mmg suke
n lagi satu smooth jek
may be lya kena blaja camane nak pkai tp jgn bg patah kot..
cara lya pgg slh agk nya

Lyaa Suriany said...

sya,

ni mesti lya yg mencomot kan diri sndiri
sbb org len pkai tak comot pun
hehe

Lyaa Suriany said...

epa,

babe,
jom kita boikot jgn beli eyeliner in2it da
skt mata i tau dok tekan2 tp tak superb gak kale
kasi mata lg berair lg la
menci tau

Lyaa Suriany said...

ella

semalam maen make up2
n guna rimmel nya eyeliner
kawan nya
wah
mmg teruja tau
sbb berus die sng control
simpan hjt nk beli gak ni
harga pun affordable

yuyueyuliana said...

hye lyaa.

yuyue pkai maybelline, revlon n elianto. bantai je sume. hehehe.
lyaa pkai eyeliner ape2 pon xpe, sbb mate lyaa da lawa. :)

Linda Sidek said...

inda suka brand silky girl...=)

efa fairuz said...

hai..best sungguh entry nih, ckp psl eyeliner, perempuan mane tak suke kan?

for now kan, saye suke pakai elianto punya, yg bentuk macam magic pen..senang pakai, seriously.. sy dah buat review pun kat blog saye sini..

http://efairuz.blogspot.com/2010/09/jawapannyaaaaaits-eyeliner.html

huhu..saje la nak share2 pendapat jugak..

ch@ said...

tak pandai pakai, huaaaaaaa... tapi akan akak beli jugak, sebab kena attend annual dinner hujung bulan ni, pastinya silky girl la kan. haha... i like :D

cik tomyam said...

yeah suka bab eye liner ni.
hihi
mmg susah nak dpt gel eye liner.

tapi i suggest u pakai maybeline.
liquid eyliner.
line allure liquid eyeliner by
eyestudio.
mmg superb.
long lasting.
selalu dapat kat guardian atau watson.
try la crik :)

miamyashie said...

heee..=) ap y cik lia ckp sume btul.... i da gna sume y dye guna.. ader y beli sndri..ader y tibai kwn punyer..heeeee..ni kt bwh nk bg y top 5 punyer eyeliner la..hohoho

1)secret (mmg baguih!! )
2)Revlon/mary kay
3)Avon
4)Silky Girl
5)Elianto

bG MIA maybeline tak bguih ah... huhuhu

Mary Kay by Jannah Ali said...

Berminat utk dapatkan produk mary kay boleh hubungi saya Jannah Ali Mary Kay beauty consultant. 0137964559 :)