Darlings

Tuesday, April 10, 2012

Realiti Hidup

Realiti hidup aku tak de la indah macam yang orang ingat. Bukan anak orang kaya tapi aku tetap senang dengan hidup macam ni. Sebab aku tau rezeki ada kat mana mana je . Antara kau nak usaha atau pun tak.

Aku dapat idea karang entry ni masa on da way datang keje tadi. Tengah tengah jam, hujan renyai renyai pulak tu, aku nampak ada abang & kakak ni stop tepi jalan. Motor breakdown gamak nya.

Sayu je tengok. Ye la. Kita sedap sedap berteduh dalam kete, diorang basah kuyup tepi jalan. Motor tak boleh jalan pulak. Tapi ye la. Tu la orang panggil realiti hidup. Mungkin hari ni hari susah akak & abang tu , besok lusa mungkin hari kita pulak.

Bila tengok kakak & abang tu tadi, aku teringat kisah dengan Mr Razman. Masa tak de kete. Basah kuyup time hujan lebat. Dalam hati aku. Tak pe, susah senang biar sama sama. Sebab aku tau , one fine day nanti Mr Razman akan ubah hidup dia. Finally, he did it!

Moral nya, Tak semesti nya hari ni kita susah , esok lusa pun kita susah jugak. Janji kau ada kesungguhan nak ubah nasib hidup. Bukan duduk, silang kaki tunggu duit jatuh ke riba. Ye dak?

5 comments:

nuranne said...

Betul, bila nmpak org naik motor, teduh bw jambatan time hujan, atau makcik sesak2 naik bas mesti kesian, tp xtaulah kalau dorg actually senang cuma saja2 naik motor, bus. hehe.

kazmyra afkar said...

betul3.. tapi paling mira kesian bila org kereta tu bawak laju, then terpencik air kt jalan tu kat org bawak motor or org yang duk tepi jalan tu..

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

memang kesian bila time ujan tgk yg bwk motor beretduh bwh jmbtn :(

kita kena berusaha klu nk hidup sng :)

nak hidup mewah, gandakan lagi usaha :)

ejulz said...

betul3.. tiba2 teringat berujan naik motor dgn si gule... hehe

ReramaBiru said...

~yang penting usaha..semua boleh kita dapat :)