Darlings

Friday, September 28, 2012

Apa Pun Tak Selamat

Sekarang ni, duduk kat Malaysia pun hidup tak aman macam dulu. Sana sini ada kes. Tak kes rogol, kes samun, bakar lah, letup lah. Nyawa memang tak de nilai langsung. Aku kadang kadang naif jugak sebab ingat malaysia ni selamat lah sangat sangat.

Kenapa aku cakap tak selamat?

Baru baru ni aku terbaca story ayuthesun, Kete kena rembat tengah jalan. What the Heck manusia sekarang. Kete orang kau rembat tengah jalan. Semakin lama semakin berani. Kalau dulu orang curi kete , diam diam, tengah malam, pagi pagi buta. Tapi sekarang . Advance. Ambik kat tangan owner. Kelas gitewww.

Aku sebagai lady driver. mau tak seram bila dengar ada kes yang macam ni. Bila dah jadi kes-kes macam ni, baru lah aku hargai pesanan Mr. Razman, jangan keluar sorang sorang. Tapi aku memang suka keluar sorang sorang. Senang. Malas nak susah kan orang.
Samun pakai pistol, lagi naya bebbbbb
 Sekarang ni,
Aku bertambah tambah serammm, bila ada salah sorang staff Mitsubishi ni kete dia kena block tengah jalan. Block depan belakang , then paksa bagi kunci. once again. What the Heck. Siang siang hari boleh buat keje rembat kete orang..

Dah la rembat kete orang, p belasah  pulak orang tu. Tak pasal terkehel pinggang orang tu. Nak curi, curi aje lah. nak touch bagai pulak kan. Memang berhati binatang. Dan si perembat perembat sekalian memang syok lah dapat Pajero sebijik kan.
Sekarang ni Cuba cite kat aku . Nak pakai kete apa yang selamat. Kete murah kena rembat , kete mahal kena rembat. Tak tenteram jiwa mak tau dak.
Kita pakai kete sorong nak.?
Penutup Entri:
Malang tu tak berbau. Kalau ada bau senang. asal ada bau malang je, terus mengelak kan.hoho. 
babai kaurang



27 comments:

SURIA AMANDA said...

memang malaysia ni dah tak selamat..kalau kes orang duk sembelih org..dia berlarut..sebulan tu hari2 org kena sembelih...menakutkan la..nak jalan kat negara sendiri pun takut...

Rin Saharina said...

huhu,tu la dunia skrg.org makin berani nak wat jahat.scary sngguh la.take cre dear :)

MRS Rongoks said...

btol tu..ika setuju.tambah2 pulak bila kita dok negeri org.family jauh dari kita.lagi la rasa takut.

comeliness_zaty said...

aah..takut punye pasal, penah tebayang konon2 kalo lalu lorong yg kiri kanan ade pokok, mesti akan ade org kua pastu block jalan kite.tkut sgt kalo jadi cmtu.

cik nana said...

takut kan sekarang ni.
hati2 yer lyaa..

gdsbnga said...

hati - hati lyaa .
janganlah keluar sesorang . biat berteman . prevention is better than cure :>

✿Lady Ainaa✿ said...

manusia skrg lebih teruk dari binatang.. dlu masa kecil2, mak dan ayah sy kasi je pergi ke kedai seorang diri.. skrg ni, mak sy sanggup temankan sy pergi ke kedai... kat depan umah pun boleh ada org samun.... takutkan sis skrg ni??? mereka ni main ugut nyawa je

CikMai said...

Mai pun suka keluar sorang..hisshhh nauzubillah la semua ni...

Indah Mulya said...

mmg dunia skrg agak mengerikan sis..huu..tkottttttt

cha said...

kawan akak cite sdara dia siang hari nak buat openhouse kne rompak. lg kejammm

boni kacak said...

memang sangat2 bahaya sekarang ni.. nak keluar rumah pun dah bahaya sekarang. rasanya, kalau pun banyak duit, rasanya lebih baik jangan ditunjuk.. beli je lah rumah murah, jangan beli banglo. kereta pun kereta murah je. kalau tak, memang jadi sasaran je..

Maria Menado~ said...

haha. betol. kampung kite ade kes, kete pak cik ni kena tahan pukul 2 pagi sebab dorang ni berniaga. Pak cik tu meninggal ditikam, isteri parah tapi isterinya tak diberitahu suami dah meninggal sebab takot gangguan emosi selagi kes belom selesai. dasat kan, tu baru satu... banyak lagi.. dlm jangka masa terdekat. *panjang pulak. 'comment's entry' boleh tak lyaa. ngee~

Khalilah MNor said...

Malang tak berbau. Kena doa banyak2 skali dgn langkah berjaga2.
:)

faiq said...

mulakan perjalanan dengan bismillah

are_lin@yu said...

apa pun xslmt skrg kn..prgi mna pn kna ati2 ..sklling smua kna pndng..huhu

nadzirah sofia said...

dunia skrg, mcm2 bole jadi

aniswany said...

malang mmg x berbau..masing2 ke hati2 :) take care ^_^

mamyharraz said...

memang dimana-mana tak selamat skrg ni.

E'in said...

Ya Allah takutnye.. jauh kan laa diri e'in and dr org2 yg e'in syg dr bencana mcm nie.. huhu

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

selagi benda tu nama keta depa akan rompak.. kta x pyh p keja, dok umah ja.. janji duit gaji masyuk, hikhik

msredcheesecake said...

Apa pendapat polis dlm isu ni gaknya. Nape penjenayah makin berani

AkuBiomed said...

Sekarang ini hampir setiap hari kes laporang bunuh dilaporkan media masa. Ia menimbulkan kebimbangan pada masa sama pihak polis mengeluarkan kadar indek jenayah di Malaysia rendah. Ia mengelirukan.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sekarang ni bahaya kat mana2 je. kalau nak keluar mana2 memang kena hati2 n kalau boleh biar berteman..

Nai @ TPJ said...

Salam kenal.. Tq sudi singgah & follow blog kita.. :) Suka entry nih, mmg dah tak berapa nak selamat kat Malaya nih.. Harga Sebuah Kemajuan, sis.. Take care, ya..! ~ Nai~

ainraus said...

takut dengan suasana dunia zaman skrg. :(

man said...

Kurang didik agama yg pernah ibubapa mereka ajar..hehe

man said...

Jgn kita takut..kita kena tnjk berani jgn biar berkuasa..hbng b'msyrt mst kuat

 
© 2010; Lyaa Suriany | Designed by: yanasensei | Powered by Blogger