Darlings

Wednesday, February 10, 2010

Ini masa gelap saya

Salam. ape kabar semua? sy ni asek tenggelam timbul. mcm sabut?eh , ntoh sy pun xtau. Mlm ni terasa nak mengguna kan ganti diri sy pulak. Izinkan la sy mengganti kan diri sesuka hati sbb sy sgt la bsn membahasa kan diri sendiri Lyaa. ada jugak org mcm sy ni kan.sy xmau bg alsn kenapa sy xhupdate blog secara meriah thn ni. sy ni umpama tiada apa2 pd thn 2010 ni. sy pun xde alasan untuk tu semua..kamu2 phm ke apa yg sy karang ni, sebab bila sy baca balik, sy pun sgt pening dgn penulisan sendiri.

Tapi en3 yg sy taip mlm ni, lhr dr hati sy sendiri. dan mungkin n3 ni n3 luahan sy secara kias2. sy seorang yg memendam rasa. kdg2 sy xsuka mencerita kan masalah sy pd sapa2. sebab sy dah serik nak percaya manusia a.k.a kwn. mereka tikam sy dr belakang. sy xtau yg mana satu kwn, yg mana satu lwn, so mcmana sy nak luah kan masalah kalau sy xtau sapa kwn sejati sy dan sapa gunting dlm lipatan. Manusia byk bertopeng. siapa yg xpkai topeng?sy pun kdg2 pakai topeng. kenapa?kamu2 xsetuju?cuba kamu2 fikir..dlm satu hari mmg kamu jd diri kamu ke bila kamu berhadapan dgn org laen. ada diantara kamu yg mmg btl2 jujur pd diri sndiri. sikap kamu mmg sy puji. Tapi , kdg2 sy xblh jd mcm kamu. kdg2 sy kena pakai topeng untuk puaskan nafsu org laen. kalau sy xpakai topeng, manusia2 itu akn terima sy dgn seikhlas nya ke? anda ada jawapan??

Manusia akn susa tuk terima kenyataan. sy pun. bila sy benci org, sy cuba pujuk diri sendiri untuk tdk membenci org tersebut. tapi sy ni manusia biasa. syaitan sentiasa membisik kan kata nista. perasaan benci semakin subur. ye. ini mmg slh sy sbb sy tdk pandai mengawal perasaan sy sendiri.kenapa sy lemah sgt . iman sy tdk kuat?itu la jwpn nya. sy msh berusaha untuk tdk terlampau membenci org. sebab perasaan benci org sgt la tidak bez. sgt la membeban kan hati sy. sy tdk ada tempat mengadu. sy tdk mahu membeban kan Mr Razman dengan masalah remeh temeh sebegini.sy amek kptsn pendam sorang diri.jika dulu sy masih ada sorang kakak.tp skrg sy xmau la menggangu dia. dia sdg bz sgt2 mengurus kan perkahwinan dia bln 3 ni. sy tau beban dia lg bsr. so sy tdk mau menambah kan bebanan dia sbb sy syg dia sgt2. sudah la. terlebih byk pulak sy meluah kan perasaan. sy sekadar mencoret kan ape perasaan sy..anda berhak tuk menghakimi sy. tapi msh terlalu awl tuk menghakimi sy.blh sy chow.. wasalam.

10 comments:

Ah Fatt said...

bila kita benci org
bila kita dendam org
hati tak akan tenang

abaikan jer manusia2 yg kita x suka
yg kita x serasi
atau apa2 ler

AM SYA said...

stiap org ade masalh sendri..

stiap org ade sifat tesendri..

bkn tugas kt utk puaskn hati sume org lyaa

watlah yg termampu sudah..

tp jgn smp makan dr sendri..xelok cmtu taw

^misz zatie8384^ said...
This comment has been removed by the author.
^misz zatie8384^ said...

saba eh dik..
anythine we can share together.
just emel me..
pu3shananie84@yahoo.com
akk tggu tau..

ch@ said...

bila kite tak suka dgn seseorang, sudah, boo-layan sama dia, abaikan aje.
kang diikut-ikut sgt perasaan, bertambah-tambah skt hati :)

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ said...

sabo ye lya..
kalau ada pape nak luah.. lya luah kan aje..
mra ada untuk mendengar masalh lya..
just msg je.. kat FB..
mra pendengar yang setia, mra boleh memberi nasihat sekadar yang termampu.. k lya...

*Dak kecikkk* said...

tumpang sedih utk kamo..=(
teruskan melangkah utk megapai kebahagiaan..

piNky LuCiA said...

bersederhana lah kamu dalam membenci.. takut2 kamu akan menyayangi plak.. huhu

Moon Death Spell said...

semakin kita dewasa semakin banyak masalah datang.. itu semua lumrah...
saya tahu anda tabah...

HonEyBuNNy said...

sabar ya lyaa......luah ja dlm blog neh...kitaorg semua pndgr yg setia...jrg tau lya suram2 cmne..;-(

 
© 2010; Lyaa Suriany | Designed by: yanasensei | Powered by Blogger