Darlings

Saturday, April 10, 2010

Sweet Talker macham bagus saja

Salam. hai. Dekat 2 minggu jugak kan saya tak hupdate belog, memang tak ade sapa perasan sebab belog saya bukan la sehebat belog red mummy, hanis zalikha dan yang seangkatan la. Tapi tak ape, belog ni sebagai medium saya untuk story mory pasal daily life saya, campus life saya, love life saya, pendapat saya. saya pun tak tau sampai bila saya akan berblogging, tengok keadaan, kalau keadaan memaksa untuk saya stop blogging, saya just stop blogging la. okeh, kali ni kite story mory pasal sweet talker . Saya rase ramai yang ade kesah, pengalaman dengan sweet talker ni kan. saya pun. Lelaki ade, perempuan pun ade, antara perangai yang paling saya benci, tak suke, menyampah tak laen tak bukan sweet talker laa.oh my, kenapa perlu ade manusia yang perangai macham ni, then, mesti korang jawab, resam dunia, macham-macham ragam.
Case 1
(ayat -ayat yang selalu lelaki gune tuk tekel menekel la kunun)
Anis, cantek nya awak hari ni, Alif tak penah jumpa girl yang pandai dress up macham awk ni, laen dr yang laen, cantek, educated. Sweet pulak tu, rasa macham tak layak je Alif nak kawan dengan anis. (ayat ni kau dah hafal, dan buat script pas tu kau cakap kat semua girl yang kau kenal, motif??)
anis, cantik anis pakai cardigan macham tu, kena je dengan anis, alif suka tengok time anis betulkan cardigan tu. pandai anis match kan pakaian anis tu.(motif? padahal aku pakai cardigan bodoh je kot, boleh dikatakan ramai yang ade cardigan macham tu, bajet kau boleh ambek hati aku la tu.)
Case 2
(antara Anis, Alif, dan Zara)
Anis dan zara adalah kawan baek sejak dari sekolah rendah lagi. anis, tadi zara ade text alif, die ajak jumpa, dia nak sembang-sembang dengan alif sambil story sal ex bf die, macham mane ek? alif tak reply pun message dia. alif tak nak dia salah faham (ni versi cerita alif okeh, padahal kesah nya adalah disebalik nya)
cerita sebenar,
zara: wei bukan aku la yang selalu text die, die yang salu text or message aku, die jugak yang ajak aku keluar tadi. pehal pulak cara die cakap tu macham aku yang terhegeh-hegeh kat die.(tengok perbezaan cerita tu, si aliff ni dengan si anis die ckp si zara yang terhegeh-hegeh kat die, die dok buat mulut manis ngan sis anis, time dengan si zara pulak, die pun dok puji memuji setinggi gunung, berindu bagai, what the fish betol la jantan macham ni, tak beragak jugak nak menipu pun, dah tau si zara dan si anis kawan baek, kau bajet nak tekel dua-dua la..boleh belah sekarang alif)
Case 3
(Joyah dan bedah, si sweet talker nya adalah si Bedah)
Bedah: eh joyah, selim melim je kau ni kan, jeles aku tengok ( hakikat nya si joyah tu chubby orang nya, ape motif die dok cakap si joyah ni selim river, agak-agak la kau nak hamek hati die pun. actually banyak cerita ke manisan mulut si bedah ni, tapi tak larat nak recall balek semua ayat-ayat manis die, dan sekarang sudah terbongkar la yang die tu sweet talker semata-mata)
saya rasa kamu semua tau macam mane nak bezakan samada orang tu puji kita dengan ikhlas ke tak, jangan pulak kamu assume semua yang puji memuji tu sweet talker, ade yang betul-betul ikhlas,
conclusi nya, jadi diri kita, kalau nak puji, bia la ikhlas dari hati, kalau tak, simpan je la kemanisan anda dalam berkata-kata tu, saya anggap kata-kata dari sweet talker ni macham sampah, lebih kurang dengan mulut yang bau longkang..tu pendapat saya,. tiap seorang dari kamu ade pendapat masing-masing..so, boleh la share..

6 comments:

KizZ said...

haha..
memang sweet talker ni around kite je kan..
tapi xpe lya..
kite leyh bezakan org puji ikhlas ngan x kan..

tapi ni nak puji.lya manis.hehe..

*Dak kecikkk* said...

bg inda lak inda ske puji org yang mmg betol2 nampak sempurna di mata inda..kira jujur la..Tp ada jgk sesetengah kita puji org tu hanya utk menaikkan semangat n keyakinan trutamanya kawan2 kita..kira ok lah kan dari mengutuk..hehe

alin said...

dear, i knew what r u talking bout..hahaha life is complicated n lots of trouble, so beware dear

kazmyra afkar said...

oit makcik, memang dah bersawang dah pn...

kita ada award untuk kamo lya, amek la kat kita ye, n tolong selesaikan tag..

org laen kita ikut je buat tak buat, tapi kamo kene buat sebab kamo dah lama tak update, so kita kasi denda kat kamo...

Unknown said...

macam knal je cte tuh..

AM SYA said...

mmg mcm $^%#$&^$& la sweet talker ni~

dier ingt kter x tau kot taktik dier??hahaha

*lyaa nnt amek award taw