Darlings

Showing posts with label hometown. Show all posts
Showing posts with label hometown. Show all posts

Thursday, February 9, 2012

Edisi keberangkatan

Pagi Selasa, bangun pepagi, sebab Mr Razman nak gerak lepas subuh. Tapi jangan harap ler boleh gerak lepas subuh kan . 

Umi aku pulak bekal kan barang barang dapur satu bonet kereta. Sendat mampan bonet tu. Terbaik lah . Tak payah susah payah beli barang dapur sebulan.

Umi memang terbaik kan. Telur masin lagi lah, dia bekal kan satu botol. haaa. Mana nak cari mak yang terlebih concern macam ni, Takut anak nya tak cukup duit nak makan. Iye lah, kata nya aku lagi susut dari biasa. Haaaaa. Ni susut bukan sebab tak cukup makan lah umi, Sebab STRESS yang hover. 

Dah pung pang pung pang sumbat barang dalam bonet, sampai masa untuk berangkat...Ni yang bab riauuu sikit ni. Sedih tapi cover machoooo beb. Malu nak nangis depan umi. Genang air mata sikit sikit. Sikit ajo lah. 
Gerak dalam 7 lebih. 

Stop berpicnic dekat Pantai teganu kejap, Sambil buat terapi kaki. Heaven okeh even berpanas terik . 

Ecah a.k.a Adik Mr Razman


dah habis layan perasaan kat pantai. sampai masa untuk gerak. haiyoo . Jauh lagi perjalanan. 

Sudah nya, pukul 4 lebih sampai Gemas.  

Bukak shade kantoi muka pucat macam mayaaaat.

Rest, Dinner. 
Pukul 9 lebih gerak balik shah alam. Aku tidurrrrrr aje. Lemau satu badan.

Dah sampai office, hantar Mr Razman dulu sebab dia tinggal motor kat office aku. Tiba tiba rasa macam kurang mampu nak drive balik rumah. 

Tengok aku mamai mamai bangun, Mr Razman pun dah tanya. Boleh drive ke tak ni. Padahal bukan nya jauh pun dari office ke rumah.

Tapi bila dah pegang stereng. Nak tak nak kau kena celik mata luas luas kan. Puas sabar kan diri, kejap jeee. lepas ni tidur lah puas puas.

Sampai je rumah, aku tukar baju then zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Gosip ke, kemas barang ke tunda ke hujung minggu okeh. Yang aku tau aku nak tidur je masa tu. Recharge Tenaga dulu.

Sekarang ni, aku masih dalam mood rest. Kerja pun sempoi. Mata pun asyik mintak bantal. So apa kata aku p me rest kan diri dulu. chowwwws.













Wednesday, February 8, 2012

My Suweet Hometown

Pejam celik, dah ada kat shah alam balik. Sigh laju laju. Tapiiiii, Janji hati puas sebab boleh balik kampung. Rasa macam lama aje bercuti dekat kelantan. Lagi bahagia bila Mr Razman teman balik sekali. Oh tak lupa jugak sister in law to be yang sempoi & sporting habis. Mana nak cari kan.

Hari sabtu, after work , lebih kurang pukul 1, dah mula nak membelah kan diri dari office. Ikut kan hati aku, pukul 12 aku blah, ambik adik Mr Razman kat rumah aku then terus gerak balik kelantan. Tiba tiba lagu balik kampung ada dalam kepala hotak. oyeaaaaah. Balik kampung weh. tak seronok kau.

Sampai kelantan lebih kurang pukul 9. Balik dengan rumah memang bersepah sebab mana umi sempat nak kemas, dia pun busy melampau. So, buat buat lah rajin sikit. tolong. pung pang pung pang dah pukul 12 lebih. Pagi nya kena bangun awal sebab umi buat kenduri kesyukuran sikit. 

Hari kenduri nya tak sempat nak bersnap snap picha bagai. kebusy an, layan tetamu, layan kawan, layan tak terlayan. 

Hari isnin, plan keluar shopping ke pengkalan kubor lagi. Bawak Adik Mr Razman jejalan, 

then petang nya dah janji dengan cik alin & cik ayu jazari nak belanja tutti frutti. Ni first treat aku sempena dah kerja. Biasa nya orang keje yang asyik belanja aku kan. Dah sampai turn ni, Pandai pandai la kan. Syok weh. Ngedate ni unik sikit. Ngedate dengan Cik alin a.k.a Ex Girlfriend Mr Razman. Happening tak bila boleh duduk semeja dengan Ex Bf. hehe. Biasa nya , aku sorang je keluar dengan alin, tapi kali ni ada Mr Razman sekali.


Mula mula rajin lah buat dian pelangi nya style, dah sampai petang. Kemalasan melanda. Pin sempoi suddaaaah. tapi, tetap cinta style dian ni.
Jangan nak compare sangat lah skin Mr Razman dengan aku. Dia memang cerah dari aku. Kenyataan. sob sob sob
oh dia memang poyo, tapi poyo yang manja. haha




Satu je tak best. Sangat tak selesa dengan outfit of the day. Boleh pulak tertinggal baju & cardigan. Sebat yang mana ada. So, sangat tak confident dengan diri. Oh bab tudung bawal tu selesa lah, sebab Mr Razman punya pasal. Layan kannnnn.

Three of us. May Friendship neva end.



Monday, January 2, 2012

Jom Jalan jalan Kelate

Balik kelantan nye lama sudah. End of november hari tu, Tapi saja peram lama lama tunggu gambar dari Kak long Mr Razman. 

Berjaya lepas kan rindu tengok umi papa kejap. Janji balik kan. Thanks sangat pada family Mr Razman. Kalau tak, entah bila lah boleh balik. 
Odw to Pengkalan Kubor. Nasib dah tak banjir

Memang tak plan langsung pun nak balik hari tu, last minute punya plan. Hari ni plan, esok balik. Memang terbaik. So, boleh bawak mak Mr Razman jalan jalan. Merangkap, Kak long & husband sekali.

Layan kan gambar.

Shopping shopping di Pengkalan Kubor

Tiba tiba aku rasa aku pun pelancong. hek eleh kan. Sebab ni firt time aku masuk muzium kelantan. Ishkk iskh

Berjalan jalan tanpa high heels or wedges memang heaven kan. Bahagia je  kaki aku
Melantak time. Sodap betul makan ramai ramai.
Muka kekenyang lepas makan. Feh. Layan mata seh
















Kesayangan yang sayang sangat sangat sayang!
 Balik dari Kota bharu, Singgah lepak @ Chalet Sri Cerana dulu.Aku nama je dok dekat dengan chalet ni, Tapi setahun ada la dua kali aku datang lepak.

Tak berapa berminat agak nya kalau tempat sendiri. Setau aku, port dating budak budak remaja , aku? Nak dating dengan sape kalau kat kelantan. Tak do Orang nak ajak dating.

 Pemandangan kat Chalet Cerana ni tenang beb.

Layannnnnnnnnn, matahari terbenam pulakk.

Tiba tiba rindu Kelantan. hek, kan dah kata tiba tiba.


oke lah
Tunggu next entry pulok
Trip to Teganu Part II .


Thursday, August 26, 2010

Sebalik tangisan ada SURPRISE!

salam,
tengok..bila datang mood nak hupdate, hari-hari pun mau hupdate, bila datang mood malas hupdate,
2 minggu sekali hupdate kan..hari nak merapu pasal surprise yang saya dapat masa birthday 17 august hari tu, oh terharu sungguh dengan housemates saya ni, pandai berlakon. saya dah termenangis tau awal-awal sebab kena halau dari bilik dorang. Ingat kan kenapa la tak bagi masok bilik dorang, rupanya sebab ada besday cake, takot kantoi kalau saya masok..adessss, kang i dah tertacing awai-awai, bila dekat ngan besday, semua nak sentap, sindrom ape kah ini? tepat 12 a.m.
first person yang wish tentu-tentu lah Mr Razman, tapi tak sembang lama-lama pun sebab saya tak de mood. cakap ala kadar, so sorry la Mr Razman, jadi mangsa moody saya, anyway, saya tetap berterima kasih untuk hadiah tu, tapi saya tak mau anggap tu hadiah besday actually, sebab hadiah tu dah lama dia janji,
so, hadiah besday nak yang laen okeh..hahaha
tamak-tamak! back to story okeh, rumah saya ni, biasa nya tutup lampu awal, sebab dorang tidur awal, so time tutup lampu pukul 12 tu tak rasa apa-apa la. saya macam biasa la.pukul 12 dok online kat ruang tamu. then dorang berlakon ah. pandai-pandai, saya dok nangis sorang-sorang depan lappy!
sedih, sentap dengan boifren, sentap dengan kawan sebab tak bagi masok bilik..hohoho..tapi tiba-tiba housemate keluar secara berjemaah sekali dengan besday cake..oh my oh my..dan-dan saya termenangis sebab terharu..thanks to housemates sekalian sebab celebrate especially to my buddy, safura zakaria,sebab dia la mastermind disebalik ni, sangat hargai apa yang korang dah buat........
tengok apa dorang wish kat cake tu..haiyaaakkkk selamat hari tua ke 72!!!! dah jadi nenek i ni kan..hoho
on day way poei beli tiket balik raya lawehhhh, ni ponteng kelas semata-mata nak poei beli tiket..sory la puan, nanti kan abes tiket raya saya,.muka saya masam tak hengat pulak kan, hari tu tak bermood sangat la..
then back to class la pulak, ponteng satu kelas cukup..tengok, tiket balik raya..heaven dan tenang hati sikit sebab dah dapat tiket raya...okeh, habes sudah entry yang bapak-bapak basi, hari ni dah 26 august 2010..
tapi nak hupdate jugak...
selamat buka puasa..tata&beboooooooii

Wednesday, August 25, 2010

edisi puasa.

salam,
hohoooooi cik kak yang pemalas hupdate belog,
haaa jangan salah kan saya, salah kan tenet yang memanjang jek lombap, apa la nak jadi dengan celcom ni, ketensionan melampau tau i ni haaa. asal lepas bukak puasa aje tenet dah start lembap!!!!!!!
%&I@@*@#$$ betoiiii laaa.
saya malas nak hupdate belog siang-siang hari, loteh tau, tak de idea sama, tapi hari ni sebab balik kelas awai kan, so tak de la penat sangat...erkk hari ni dah bebelas hari puasa kan, puasa tak???hohoohoho siapa ponteng puasa tanpa sebab ketok kepala dia..tinggal separuh lagi. haishhh cayok lya, dengan jadual class yang pack tuh, haiyaaaa dugaan puasa lebih sikit tahun ni, tapi yang ai suka lebih tau ape? Si pak cik tu banyak meluang kan bukak puasa dengan mak cik ni haaaaaa..kira bagus la kan..compared ngan last year..ai selalu jek bukak puasa sorang-sorang time weekend..
tak sabar nak balik beraya hoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
rindu mak apak sangat sangat sangat, tapi kan kalau balik rumah jek, kejap jekkk tak lame pastu gaduh manjang ngan umi..haha ai kan memang suke gaduh-gaduh manja ngan umi, pastu umi pandai la tarik muka ngan ai..sorry umi, nanti raya mintak maaf lagi ek,
..hehe.heh..ai tak mau bebel panjang-panjang la. ai nak poei rebus kerang..nak buat colek kerang..uollls nak???meh-meh..
auwwwwwwwww..abang vespaaaa tumpang kan ai.jangan jeles..dia bawak pusing-pusing pyramid tuh..hahahah..mooddd raya in da house la kalau pegi mall.even masa tu baru hari ke 4 puasa!

Tuesday, May 26, 2009

SayOUnara my hOmetOwn...

Hari ni Lya gerak balik kuantan lepas spend about 1 week dekat rumah. Perasaan? Sedih ada, happy pun ada sebab dapat jumpa kawan-kawan lagi. dekat rumah bukan ada kawan sangat pun. kalau ada pun masing-masing ada life, Susah nak jumpa. Aktiviti kat rumah tengok tv saja la. Kali ni naik bas berdua. so tak de la bosan sangat . hurmm okay la. pray for us. selamat pergi selamat sampai..love all my readers.

Sunday, May 17, 2009

Saya pulang!

morning3 semua. Terpaksa menceriakan diri sebab tak mau balik kampung dengan muka penyek jek. senyum sikit woi, Rupa macam ayam berak kapur dah kau ni.
Pagi pagi lagi umi dah calling calling okeh takut anak dia tak bawak balik lappy. eh mana boleh, mau nya saya mati kebosanan kalau tak bawak balik. tak logik Layan la gambar poyo saya bersama kakak sengal saya tu
hokeh!
KELANTAN,HERE I COME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!